Thursday, October 14, 2010
the best batch to clique with
Posted by Cik Hijau at 9:14 PM 0 comments
Labels: PCM, Soup of Soul
Posted by Cik Hijau at 1:01 PM 1 comments
Labels: PCM, Soup of Soul
kengkawan..milah nk share sumthing bole??
maybe anda golongan yang paling dekat untuk milah luahkn ='(
thanks ats ucapan tahniah yang dikalungkan sejak2,3 hari ni...
...gula2 dalam perahu...
...hati gundah gulana sape yang taw??...
tapi jangn lupe ucap takziah juge
ape perasaan jadi t.pengerusi??sokln yang mostly ditnya..hihihi
actually tujuan kehadirnku kesini juge mcm kengkwn laen,nak study n bukanlh untuk berpersatuan...tapi mengapa aku yang perlu berkorban untuk persatuan ni??dan adilkah untuk aku korbnkan belajar aku sekadar untuk sebuah persatuan yang entah mana hujungnya kn??
...n i wud like to tell all my siblings...saya terlalu lemah untuk ini sume
bukan persatuan ini yang saya perjuangkan..tetapi selaku ahli,lihatlah kembali dasar ape yang persatuan ini bawa??
1)Al-quran
2)as-sunnah
3)Qias
4)ijma'
seandainya persatuan ini betul2 mengamal dan mendokong dasar ini,maka milah selaku ahli akn tetap terus mendokong persatuan ini..tapi andai kata satu hari nnt..sekiranya persatuan ini menolak dasar ini(nauzubillah)..maka milah akan menolak persatuan ini...
jadi mendokong organisasi yang mengamalkan dasar quran,sunnah,qias n ijma' ini memng tiada hujungnya,tapi jelas matlamatnya..
so,milah harap sangt from my lurvely sister here...bukanlah perlu bagi kepimpinan mencari golongan yang ta'sub kepada persatuan semata2 taksubnya pada pemimpin..tapi biarlah golongan yang menyokong itu memahami dan menilai dasar ape yang sesebuah persatuan bawa n sejauh mana kepimpinan itu melaksanakn dasar yang didokong
sokongn kengkawan u milah n pimpinan yang baru naik ini sgt2 kami perlukan...hulurkan tangn 2 kalian untk membantu 3 orng adik beradik PUTERI kite yang terlibat secara langsung dlm kepimpinn taun ni..milah..yana..kiki
jangn tinggalkan kami...andai kami xmampu memecut selaju kalian sudilah kirenye tangn2 kalian menyambut tangan2 kami untuk bersama2 smpai ke garisan penamat nnt...
doakn kepimpinan PCM dan ahli persatuan kite bersama...
SIAPA P.U.T.E.R.I???...KAMI P.U.T.E.R.I
SIAPA PCM???...KITA PCM
Posted by syamilahmohamad at 11:47 PM 1 comments
assalamualaikum duhai PUTERI ku sayang...
selamat kembali ke sekolah =)
milah postkan usul2 nie untuk sume PUTERI yang attend @ x MTC aritu tau sedikit sebnyk ape yang telah dibincangkan oleh ahli dan kepimpinan PCM hampir 13jam dlm mesyuarat yg lepas untuk sume amik cakna n sama2 laksanakn pada taun ni...
for ur information,7usul telah diterima masa mesy aritu..tapi milah statekan matan 4 usul yang melibatkan pelksanaan di peringkat pimpinan n ahli je ok?
lagi 3 usul melibtkan pihak pimpinan sahaja...
1)memperkasakan akademik mahasiswa/wi PCM dan menjadikan kecemerlangn akademik sebagai identiti PCM
2)memperkasakan solat dalam kalangn ahli PCM dan menerapkan kefahaman hakiki thdp kepentingan solat
3)mengukuhkan kesatuan,mengelakkan perpecahan
4)pihak pimpinan dan ahli PCM mesti memastikan biah solehah dan keharmonian suasana di mansurah terjaga
kesemua usul ini telah dibahaskn dengan sedalam2 nya tyme MTC aritu..hopefully,sume PUTERI bole sama2 amik kesah dengan usul2 ni yang milah yakin kalian bole bantu kepimpinan taun ni untuk laksanakn perkara2 diatas..
so,pada sesapa yang kurang jelas dengn matan usul ni,bole rujuk pada milah@ mane2 exco PCM 09/10..
tenkieu very much2..
Posted by syamilahmohamad at 11:08 PM 0 comments
Labels: PCM