SC Puteri-25/12/2009

Sunday, December 27, 2009

Assalamualaikum bkn hnya sbg pembuka bicara tp sbg pembuka hati orang2 beriman,ku ucapkan kepada shbt2 sekalian,bkn sbg adat biasa,ttp sbg doa kesejahteraan atas kamu semua.


*Firstly,special thanks to Puteri yg hadir ntuk SC lepas[25/12/2009-birthday asma].Really appreciate your sokongan[^o^].

*2ndly,pada SC kat Hurriyyah hari tu,majoriti Puteri bersetuju untuk:
-Setiap kali SC,nama seorang Puteri akan terpilih[melalui cabutan undi oleh tgn2 bertuah] membentangkan slot `Main Issue`.Tajuk n pengisian akan diprovide,so puteri2 tak perlu risau dr segi isi ape nak bentang.Nak atau x,smua kena bljr ntuk berckp.even,bkn sbg doktor,kena biasakan berckp sbb,kiter bkn hdup sorang2 kat dunia ni.sok ada jiran,ada org2 kampung.kan?biasakan diri cari ilmu tmbhan dr org sekeliling,setiap orang ada cerita yg menarik,kumpul,analisa,n kongsi..[SPECIAL CREDIT TO ALL PUTERI-SBB,BNYK CERITA2 FROM KORANG YG AKU GUNAKAN UNTUK BELAJAR TTG HIDUP.THANKS]

-Rumah yg held SC akan pegang ISU SEMASA+AKTIVITI, sy akn pantau n bertnya sblm SC seterusnya berjalan,if kekeringan idea n rumah tu xtau nak wat cmne,sy akn tlg termampu n kerah pemerah2 otak sy ntuk bantu korang.dont worry,when there`s a will,there`s always a way.Satu bnda nk kongsi,bila kita nak bg talk,wat aktiviti,isu semasa-anggap diri sbg penerima talk,aktiviti n isu semasa.from this,with God`s will,korang akan smpaikan ssuatu yg mgkin nmpk kurang tp bermakna,ingat...Allah yg pegang hati2 manusia,bkn kita.Buat yg terbaik.[^^]

*Last but not least,senyum..jgn lupa.ingatkan sy jgk,kalo sy xsenyum bile bersama puteri..tering t citer sorang shbt ni--aku tegur kawan aku tu,bkn sbb aku nak tunjuk yg aku tau sume n hebat,tp spya bile 1 hari nnti aku buat silap yg sama,die akn tegur aku blik.betapa shbt sy yg sorang ni sedar,kite xtau kiter sok cmne.Maha Suci Allah.[wise man once said-Never conclude
a person by his@her person status,because time has the great power to change an ordinary coal into a valueable diamond]

~sygi diri sebelum menyayangi orang lain[bkn pentingkan diri ye?--tmbhkan sudut pandangan from kata2 ni,sbb lg bnyk sudut pandangan lg mudah kiter nak bersangka baik~




0 comments:

 
PUTERI 06 - by Templates para novo blogger